söndag 7 mars 2010

Fotbollströjor

Det har kommit ett gäng nya vitingar till Nkinga. Det är två tandhygieniststudenter, två lärarpraktikanter och två sjuksköterskestudenter. De sistnämnda har flyttat in hos oss för några dagar.



Idag är det söndag och sjukgymnastens, Tembas, ungdomslag hade stor match mot mellanstadieskolan på området. Dom vann med 3-0, men det som jag upplevde som roligast med eftermiddagen var att laget hade gamla matchtröjor från ett lokalt lag i Sverige. Laget var inte vilket lokalt lag som helst utan mitt gamla fotbollslag IFK Viksjö. Jag blev helt tagen och måste nu försöka luska ut hur dessa tröjor har hamnat här. Jag får se om jag får anledning att återkomma i ärendet.

Det var en stor publik och matchen verkade vara en stor angelägenhet på Nkinga. Till vinnarna hade det dessutom donerats två backar läsk. Alla i publiken var emellertid inte lika exalterade.



Hoppas ni alla får en bra vecka.

/Carl

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt sammanträffande. Berättade du det för dem att du spelat med IFK Viksjö? Vad sa de i så fall?
    /Pappa Göran

    SvaraRadera
  2. Hahaha, sannerligen ett fantastiskt sammanträffande med ICA-Viksjöloggan och allt!
    / Bror Mikael ;P

    SvaraRadera